Turifan oldala.:.Skoda Rally Team
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
 
Linkek

www.turifan.atw.hu

//gportal.hu/portal/marvikskinsite/

www.duen.hu

www.rally.hu

www.toljadneki.hu

www.rallysport.hu

www.rallyheart.hu

www.rallyzone.hu

www.rallyface.gportal.hu

www.ladateam.gportal.hu

 
Látogatók:
Indulás: 2005-01-17
 
Hírek
Hírek : A hogyan és a hogyan tovább?

A hogyan és a hogyan tovább?

Turi Tamás – Tóth Imre Skoda Fabia WRC

Turi Tamás – Tóth Imre

Skoda Fabia WRC

A hogyan és a hogyan tovább?

Nagyon sokan érdeklődnek, hogy honnan tudott az SRT beszerezni Skoda Fabia WRC-t mi a

története a versenyautónak és milyen okok vezettek az ez évi kiesésekhez három verseny tükrében.

Nos már a tavalyi Budapest Rally-n történt kiesés után megfogalmazódott a csapatunkban, hogy egy

új Skoda típussal kell nekivágnunk a 2006-os évnek ahhoz, hogy technikai színvonallal követni

tudjuk az ellenfeleinket, és esélyesek maradjunk a Magyar Országos Rally Bajnoki Címért folytatott

küzdelemben.

Támogatóink és a Skoda Hungária is biztosította a Csapatot arról, hogy melléállnak az ötletünknek

és biztosítják az ehhez szükséges megnövekedett költségvetésünket.

Európában minden Fabia WRC-t üzemeltető Team-el kapcsolatban voltunk a tél folyamán és a

Profiko csapattulajdonosa is megpályázott egy ilyen versenyautót.

A Skoda gyár pont ebben az évben szünetelteti a gyári WRC programját így több autó is felszabadult

a Skoda Motorsporttól. Viszont ezzel egy időben megalakult a Redbull Skoda Team, a First

Motorsport és a Kopeczky Motorsport VB-s programja, ami majdnem 10 autót emésztett föl a

legújabb típusokból. Angliában, Csehországban is néztünk meg Fabia WRC-t.

Nekünk ugyanis az autó és a szervízszolgáltatás együttes bérlete jöhetett csak szóba.

Illetve volt olyan Team is, aki már 4 éve dolgozik együtt egy német versenyzővel és korrekten ezt a

kapcsolatot nem akarták felbontani.

A megkeresések során kivétel nélkül minden versenyistálló első kérdése az volt, hogy ki a pilótánk

és csodálkoztunk azon, hogy Angliától-Csehországig jól ismerik a Turi Tamás nevet és a Magyar

Bajnokságot. Így az autó kiadásának a pilóta személye már az első beszélgetésénél sem volt akadály.

Az autó megtalálásánál és kiválasztásánál a legnagyobb gondunkat az okozta, hogy minden Fabia

WRC-t VB programra akartak kiadni elsősorban, és ha semmilyen más csapatnak sem kell egy-egy

VB futamra, akkor és csak akkor lehet szó a Magyar ORB-ről.

Ez a feltételrendszer számunkra egyáltalán nem garantálta, hogy kivétel nélkül minden hazai

futamon biztosan rajthoz tudjunk állni, hogy valóban lesz autónk, ami viszont a támogatóinkkal

szemben nem lett volna korrekt. A First Motorsporttal nagyon sokáig tárgyaltunk a közös munka

azonban meghiúsult a számunkra, mert közben Duval mégis tudott támogatókat találni és kibérelte

az autót és a First Motorsportot az európai VB futamokra.

Kopeczkyvel és csapatával is már régóta ismerjük egymást, de mégsem tudtunk együtt dolgozni

velük, mert nekik is mindkét autóra folyamatosan szükségük van ahhoz, hogy teljesítsék a Skoda

Motorsportnak tett vállalásaikat.

Közben a régi csapatunk a Profiko bejelentkezett, hogy találtak egy autót kevés versennyel a háta

mögött és a gyár támogatásával meg tudják építtetni 2005-ös specifikációjú változatra.

A korábbi évek közös munkáját és az idő rövidségét is figyelembe véve megkötöttük a szerződést a

Profikoval és megkezdődött az autó felkészítése.

Ekkor már 2006. február végét írtunk és kétséges volt, hogy valóban elkészül-e az autó az első egri

futamra. Elkészült ugyan a Skoda Fabia WRC de a tartalék alkatrészek nem teljes számban érkeztek

meg a Profikohoz, mert a Skoda elsősorban a VB programot teljesítő csapatokat szolgálja ki és csak

ez után tud foglalkozni a mi kéréseinkkel.

Közben felkértük Jarda Jezeket főmérnöknek a csapatunkhoz, aki Skoda Motorsportos mérnők ill.

benne volt a Fabia WRC fejlesztésében és jelenleg is segíti a három Skoda csapatot, de különösen a

First Motorsport és Duval munkáját a VB-n való jó szereplés érdekében.

Nos az autó, a szervizcsapat, egy nagyon jó mérnök és a háttér összeállt a 2006-os Bajnoki évadra,

de a jó eredmény még mindig nem akar bekopogni hozzánk. Érünk el jó szakaszeredményeket,

Egerben első helyről, Miskolcon a másodikról, a Duna Rallyn a harmadik helyről kellett kiállni

alkatrészproblémák vagy cserealkatrészek hiánya miatt. Erre kell nagy energiákat

összpontosítanunk, ezt a problémát kell jelen pillanatban megoldanunk.

Tomival sokat dolgozik a tesztek és a versenyek folyamán a mérnök ahhoz, hogy minél jobban és

gyorsabban megismerje és kihasználja ezt a versenyautót és a három aktív hajtást.

A VB-s pilóták több ezer km-t mennek ahhoz, hogy rendesen beállítsák az autót egy-egy

pályatípusra, és egyáltalán kiismerjék az autóban rejlő képességeket, nos nekünk és a Tominak erre

néhány 10 km ideje van maximum.

Tomi tapasztalatai alapján az autó jól vezethető, a kormányváltó nagy előny, a hajtás nagyon modern

és fejlett, amin azonban szintén dolgoznunk kell még az a motorerő a felső fordulatszám

tartományokban és az ehhez köthető végsebesség növelése.

Imi újra remekül tud együtt dolgozni Tomival, nem jelentett számára nehézséget az átállás. amit Ő

inkább visszatérésnek tekint.

Imi tapasztalata, szerviztervei, koordinációs tervei, korábbi években szerzett beállítási adatai, és

tapasztalata sokat segít a mérnökkel és a szervizcsapattal közös munkában.

Sok szurkoló már lélekben feladta és követeli a Profiko és/vagy az autó cseréjét.

Nos a Csapat a támogatóinkkal karöltve nem adja fel, hiszünk és kitartunk az autó és a csapat

képességei mellett és meg fogjuk mutatni, hogy valójában mire is képes a Skoda Fabia WRC.

Egy új versenyautó modell megismerése, kiismerése, versenyeztetése nem könnyű feladat ezt tudtuk,

jó úton haladunk a megbízhatóság növelésével és a beállítások megtalálásával, így bízunk abban,

hogy a következő versenyeken nagyobb csatákat láthatnak a szurkolók és ehhez mi is

nagymértékben hozzájárulhatunk.

Versenyzőink számára nagy lelki támaszt nyújt a szurkolóik szeretete és biztatása.

Skoda Rally Team

 
Skoda Rally Team oldala

 
Turi Fan Club

 
www.turifan.atw.hu(a másik oldalam)

 
Szavazás
Oldal
Milyennek találod az oldalamat?

Nagyon tuti!
Nem rossz!
Elmegy,de lehetne jobb is!
Gagyi!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
MNASZ Országos Rallye Bajnokság
Mit gondolsz,ki a legesélyesebb a 2007.évi Magyar Bajnoki címre?

Turi Tamás
Benik Balázs
Spitzmüller Csaba
Herczig Norbert
ASI
Vizin László
kisÉrdi
Borsi Gergő
Valaki más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!